Regulamin
Niniejszy regulamin internetowych: webinariów, seminariów,
debat, konferencji oraz innych szkoleń internetowych organizowanych przez CMEducation Sp. z o.o. opracowany został na podstawie art. 8
ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (tekst jedn.: Dz.U. z 2013 r. poz. 1422 z późn. zm.).
§ 1. Definicje
Ilekroć w niniejszy Regulaminie występują poniżej zdefiniowane
pojęcia, należy je rozumieć w sposób następujący, chyba że z kontekstu ich
użycia wyraźnie wynika co innego:
1.
a. Regulamin – niniejszy Regulamin;
b. Usługodawca lub Organizator – CMEducation Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Al. Jerozolimskie 168,
wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego
przez Sąd Rejonowy w m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000884758
, www.cmeducation.pl,
adres korespondencyjny: 02-342 Warszawa, Al. Jerozolimskie 168; niezależnie, czy
jest samoistnym organizatorem faktycznym czy współorganizatorem;
c. Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka
organizacyjna, której kodeks cywilny przyznaje osobowość prawną, Uczestnik lub
Sponsor webinaru;
d. Uczestnik – pełnoletnia osoba fizyczna uczestnicząca w
webinarze; za Uczestnika uważa się również osobę, na rzecz której został
wykupiony (udostępniony) dostęp do webinaru przez stronę trzecią
(Zamawiającego);
e. Strony – łącznie Usługodawca/Organizator i Usługobiorca;
f. Strona – Usługodawca/Organizator lub Usługobiorca;
g. Umowa – zawarta pomiędzy Stronami umowa cywilnoprawna,
której przedmiotem jest płatny udział Uczestnika w webinarze. O ile Strony
zgodnie nie postanowią inaczej, ich prawa i obowiązki w ramach Umowy reguluje
niniejszy Regulamin;
h. Webinar – usługa internetowego, seminarium o charakterze
szkoleniowym realizowana przez Usługodawcę niezależnie od formy (wykład, cykl wykładów,
wykład interaktywny, debata internetowa, wywiad tematyczny ze specjalistą
etc.), mająca na celu uzyskanie lub uzupełnienie wiedzy Uczestników; webinar
może mieć formę webinaru płatnego, bezpłatnego, a także limitowanego.
i. Webinar płatny – webinar, w odniesieniu do którego
Usługodawca przewidział odpłatność za dostęp do treści;
j. Webinar bezpłatny – webinar, w odniesieniu do którego
Usługodawca nie przewidział odpłatności za dostęp;
k. Webinar limitowany – webinar realizowany przez
Usługodawcę, w którym mogą wziąć udział jedynie Uczestnicy spełniający
określone w przepisach warunki (ograniczenia tego typu wynikać mogą przede
wszystkim z art. 53 i n. Prawa farmaceutycznego lub innych przepisów);
informacja o ograniczeniach jest podawana w trakcie Rejestracji, niezależnie,
czy udział w webinarze jest płatny czy bezpłatny;
l. Serwis/strona WWW – serwis internetowy www.cmeducation.pl
wraz z podstronami tematycznymi lub inny serwis będący własnością Usługodawcy,
na którym zamieszczono webinar;
m. Dane – dane, w tym dane osobowe Uczestnika, podane przez
Usługobiorcę podczas zawarcia Umowy (webinaria płatne) lub podane przez
Uczestnika (webinaria bezpłatne) podczas korzystania z webinaru; niezależnie od
tego, czy są one limitowane czy też nie;
n. Urządzenie końcowe – urządzenie wraz z oprogramowaniem
umożliwiające Uczestnikowi udział w webinarze;
o. Umowa indywidualna – umowa dotycząca zapewnienia
możliwości uczestnictwa w webinarze jednemu Uczestnikowi;
p. Umowa grupowa – umowa dotycząca zapewnienia możliwości
uczestnictwa w webinarze więcej niż jednemu Uczestnikowi (np. zawierana przez
Sponsora na rzecz fizycznej osoby/osoby trzeciej/osób trzecich);
q. Konsument – usługobiorca będący osobą fizyczną
zawierającą z Usługodawcą umowę indywidualną płatnego uczestnictwa w webinarze
w przypadku webinarów bezpłatnych za konsumenta uważa się osobę uczestniczącą w
webinarze udostępnionym przez Usługodawcę z zastrzeżeniem wymogu posiadania
uprawnień, zgód lub kwalifikacji niezbędnych do uczestniczenia w webinarach
limitowanych;
r. Zamawiający – osoba trzecia zawierająca umowę z
Organizatorem, na mocy której Uczestnikiem (Uczestnikami) webinaru ma być inna
osoba niż Zamawiający;
s. Prawo farmaceutyczne – ustawa z dnia 6 września 2001 r.
Prawo farmaceutyczne (Dz.U. Nr 126 poz. 1381 ze zm.);
t. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) (Dz.Urz.UE.L 2016 Nr 119, str. 1, ze zm.), również ustawa z 10
maja 2018 r. (Dz.U. 2018 poz. 1000 z późn. zm.);
u. Ustawa o prawach konsumenta – Ustawa z dnia 30 maja 2014
r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 134 ze zm.).
§ 2. Zasady ochrony i przetwarzania danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych Uczestnika jest
Organizator: CMEducation Sp. z o.o. z siedzibą w
Warszawie, przy ulicy Al. Jerozolimskie 168.
2. Uczestnikowi przysługuje prawo wglądu i prawo do
wykreślenia udostępnionych danych osobowych. Oświadczenie w tym zakresie
powinno zostać przesłane pisemnie na adres Organizatora.
3. Uczestnik, podając dane osobowe, oświadcza pod rygorem
odpowiedzialności prawnej, że:
a. są one zgodne z prawdą,
b. wyraża zgodę na przetwarzanie tych danych przez
Usługodawcę w celach i w zakresie określonym podczas rejestracji.
4. Dane osobowe przetwarzane w celu zawarcia lub wykonania
Umowy lub udostępniania treści webinaru oraz wypełnienia obowiązku prawnego
Usługodawcy będą przechowywane przez okres obowiązywania Umowy, a po jego
upływie przez okres niezbędny do: posprzedażowej obsługi Zamawiających (np.
obsługi reklamacji), zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń
przysługujących Organizatorowi, wypełnienia innych obowiązków prawnych
Organizatora (np. wynikających z przepisów podatkowych lub rachunkowych).
5. Dane osobowe przetwarzane na potrzeby marketingu
produktów lub usług własnych CMEducation Sp. z o.o. na
podstawie uzasadnionego interesu prawnego będą przetwarzane do czasu zgłoszenia
sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą; dane osobowe przetwarzane na
podstawie odrębnej zgody będą przechowywane do czasu jej odwołania lub upływu
okresu, którego zgoda dotyczyła. W przypadku udzielenia zgody na przetwarzanie
przez Organizatora danych transmisyjnych dla celów marketingu usług
telekomunikacyjnych Organizatora dane będą przetwarzane jedynie przez okres
obowiązywania Umowy. Dane osobowe (kontaktowe) Zamawiających mogą być
przekazywane podmiotom współpracującym z Organizatorem przy organizacji webinaru.
6. W zakresie ochrony danych osobowych Uczestnikowi
przysługują następujące uprawnienia:
1) prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, czyli
prawo do uzyskania potwierdzenia, czy Organizator przetwarza dane, oraz
informacji dotyczących takiego przetwarzania,
2) prawo do sprostowania danych, jeżeli dane przetwarzane
przez Organizatora są nieprawidłowe lub niekompletne,
3) prawo żądania od Organizatora usunięcia danych,
4) prawo żądania od Organizatora ograniczenia przetwarzania
danych,
5) prawo do przenoszenia danych, czyli prawo do otrzymania
dostarczonych Organizatorowi danych osobowych oraz przesłania ich innemu
administratorowi,
6) prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na
podstawie uzasadnionego interesu Organizatora lub wobec przetwarzania w celu
marketingu bezpośredniego,
7) prawo wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego
lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej,
właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu lub pracy osoby, której dane
dotyczą, lub ze względu na miejsce domniemanego naruszenia RODO,
8) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu
na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed
jej cofnięciem),
9) prawo do uzyskania interwencji człowieka (np. pracownika)
ze strony Organizatora, wyrażenia własnego stanowiska i do zakwestionowania
decyzji opartej na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych.
7. Uprawnienia wymienione w pkt 1)–6) i pkt 8)–9) powyżej
można zrealizować m.in. poprzez kontakt z webinary@cmeducation.pl, z dopiskiem:
„Ochrona danych osobowych”).
8. Postanowienia niniejszego paragrafu stosuje się
odpowiednio do Uczestników, jeżeli Organizatorowi zostały przekazane do
przetwarzania ich dane osobowe.
§ 3. Własność intelektualna i prawa autorskie majątkowe,
ochrona wizerunku i tajemnicy
1. Wszelkie materiały, nagrania, publikacje, znaki towarowe,
handlowe oraz inne treści i dzieła publikowane, prezentowane, retransmitowane,
rozpowszechniane w czasie trwania webinaru podlegają i są objęte ochroną prawa
autorskiego w rozumieniu Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i
prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83 z późn. zm.). Korzystanie z nich
bez zgody właściciela jest zabronione, chyba że niniejszy Regulamin stanowi
inaczej.
2. Z chwilą dostarczenia Uczestnikowi (rozpoczęcia webinaru )
Usługodawca/Organizator udziela niewyłącznej, niezbywalnej, terminowej (na czas
uczestniczenia w webinarze) licencji na korzystanie z tych materiałów jedynie
dla potrzeb własnych Uczestnika.
3. Uczestnik nie ma prawa nagrywania, retransmisji,
zwielokrotniania, wprowadzania do obrotu webinaru oraz jakiegokolwiek innego
udostępniania tych materiałów jakimkolwiek osobom trzecim ani też udzielania
dalszych licencji (sublicencje).
4. Jeśli Uczestnik zamierza rejestrować, udostępniać i
archiwizować treść webinaru, zobowiązany jest do uprzedniego kontaktu z
Organizatorem w celu określenia warunków wykorzystania treści webinaru i
wniesienia stosownych opłat.
5. Jeśli w trakcie webinaru nastąpi połączenie z
Uczestnikiem webinaru w taki sposób, iż jego wizerunek, opinie, wypowiedzi,
prezentacje etc. staną się częścią webinaru (i będą posiadały cechy samoistnego
dzieła), jest to równoznaczne z tym, że poprzez rejestracje na webinar
Uczestnik: a. wyraża zgodę na utrwalenie i upublicznienie swojego wizerunku lub
dzieła, b. wyraża zgodę na scalenie tych dzieł z treścią webinaru (dzieło
zbiorowe), c. udziela nieodpłatnej, bezterminowej licencji na korzystanie z ww.
dzieł Organizatorowi webinaru.
6. W przypadku gdy w ramach wypowiedzi, o których mowa w
ust. 5, zostaną podane przez Uczestnika informacje stanowiące tajemnicę
podlegającą ochronie na podstawie odrębnych przepisów, Uczestnik zobowiązany
jest niezwłocznie poinformować o tym Organizatora. Organizator podejmie
stosowne niezbędne działania faktyczne i prawne w celu zabezpieczenia
chronionych treści, poinformowania osób lub podmiotów będących właścicielami
treści podlegających ochronie.
7. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi,
opinie, zalecenia, działania zaniechania wygłaszane przez prelegentów i
Uczestników webinaru. Osoby te mają swobodę wypowiedzi i wszelkie wypowiedzi
oraz działania podejmują w imieniu i na rachunek własny. W szczególności
Organizator zastrzega, iż wszelkie terapie lub inne procedury medyczne
zastosowane w oparciu o treści zawarte w webinarium mogą być podjęte wyłącznie
na własne ryzyko osoby je podejmującej.
8. W przypadku stwierdzenia przez Organizatora naruszenia
przepisów prawa, a w szczególności prawa autorskiego, farmaceutycznego, dobrego
imienia i czci osób fizycznych lub instytucji etc., może on w każdej chwili
przerwać transmisję, uniemożliwić Uczestnikowi dalsze uczestnictwo, usunąć
zapis webinarium z serwerów i archiwów.
§ 4. Rejestracja
1. Rejestracja może nastąpić poprzez Internetowy Serwis
Rejestracyjny.
2. Warunkiem rejestracji jest przekazanie przez Uczestnika
danych potrzebnych do sprecyzowania strony Umowy oraz:
1) akceptacja niniejszego Regulaminu,
2) wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych.
3. Uczestnik rejestrujący się nie może udostępniać danych
dostępowych pozwalających na uczestnictwo w webinarze osobom trzecim, chyba że
wynika to z treści Regulaminu lub zgody Usługodawcy/Organizatora.
4. W przypadku dokonania rejestracji za pośrednictwem
Internetowego Serwisu Rejestracyjnego akceptacja Regulaminu i innych
załączników do Umowy następuje poprzez akceptację odpowiednich oświadczeń w
Internetowym Serwisie Rejestracyjnym.
5. W toku rejestracji Uczestnik powinien również uprzednio
zgłosić chęć otrzymania faktury, jeśli jest to webinar płatny.
8. Organizator jest uprawniony do zamknięcia możliwości
rejestracji przed terminem webinaru w każdym czasie bez podania przyczyny.
§ 5. Umowa na rzecz innej osoby (rejestracja grupowa)
1. W przypadku gdy Zamawiający zawiera Umowę, na mocy której
Uczestnikiem (Uczestnikami) ma być inna osoba niż Zamawiający, jest obowiązany
podać w trakcie rejestracji imię i nazwisko przyszłego Uczestnika lub
Uczestników oraz adres mailowy w celu przesłania informacji niezbędnych do
uczestnictwa w webinarze (kody, login, instrukcje).
2. Zamawiający jest zobowiązany i oświadcza, że posiada
stosowne zgody Uczestników na udostępnienie danych osobowych Organizatorowi w
celu uczestnictwa w webinarium.
3. Zamawiający powinien poinformować o zawarciu Umowy
Uczestników, na rzecz których została zawarta Umowa. Zamawiający powinien
poinformować Uczestników wskazanych w ust. 1 o uprawnieniach i obowiązkach
wynikających z Umowy oraz z załączników do niej, w tym w szczególności o treści
Regulaminu.
4. Bezpośrednia komunikacja pomiędzy Organizatorem a
Uczestnikami niebędącymi Zamawiającym możliwa jest dopiero po wyrażeniu przez
nich stosownych zgód (w tym zgody na przetwarzanie danych osobowych).
5. Organizator nie odpowiada za skutki podania przez
Zamawiającego nieprawidłowych informacji dotyczących Uczestników lub brak zgód
na udostępnienie Organizatorowi danych Uczestników, na rzecz których zawiera
umowę.
6. Organizator w każdej chwili może zażądać okazania
dokumentów poświadczających możliwość udostępniania danych Uczestników pod
rygorem rozwiązania Umowy w trybie natychmiastowym bez odszkodowania.
§ 6. Wymagania techniczne korzystania z webinarów,
zastrzeżenia co do transmisji
1. W celu prawidłowego korzystania z serwisu oraz webinariów
Uczestnik powinien używać programów komputerowych oraz sprzętu spełniających
wymagania opisane w załączniku nr 4 do niniejszego Regulaminu.
2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w
tym przerwy, w funkcjonowaniu webinaru spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym
działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością sprzętu Uczestnika z
wymaganiami lub z infrastrukturą informatyczną Organizatora.
3. Uczestnik przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że
rejestrując się na webinar bezpłatny lub zawierając Umowę uczestnictwa
odpłatnego w webinarze mogą nastąpić zachwiania prędkości lub jakości przesyłu
danych, które mogą czasowo lub trwale uniemożliwić uczestnictwo w webinarze po
stronie Uczestnika na jego urządzeniu końcowym (komputer, laptop, telefon
etc.). O ile będzie to możliwe, Organizator w przypadku zajścia takich
okoliczności dołoży starań, aby udostępnić nagranie Uczestnikowi w innym
możliwym terminie.
4. Usługodawca nie
ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów dostarczających
dostęp do sieci Internet Uczestnika transmisji z serwerów Organizatora.
5. Uczestnik zobowiązany jest do użytkowania na swoim
urządzeniu końcowym wyłącznie legalnego oprogramowania i sprzętu oraz
nieingerowania w treść webinaru poprzez wchodzenie w nieuprawnioną interakcję z
serwerami/urządzeniami Organizatora (np. wysyłanie złośliwego oprogramowania,
blokowanie chatów, etc.).
§ 7. Otwarcie webinaru
1. Przedmiotem świadczenia ze strony Organizatora jest
umożliwienie, wskazanym w trakcie Rejestracji Uczestnikom, w określonym czasie,
udziału w webinarze z wykorzystaniem sieci Internet. 2. W terminie
przewidzianym w kalendarium webinarów (www.cmeducation.pl) następuje
otwarcie webinaru wraz z rozpoczęciem transmisji, Organizator spełnia
świadczenie polegające na umożliwieniu Uczestnikom udziału.
3. Opóźnienie transmisji do 20 min. nie uznaje się za zmianę
terminu webinaru.
§ 8. Dokumenty księgowe
1. Paragony albo faktury związane z realizowanymi Umowami są
wystawiane na zasadach wynikających z przepisów podatkowych.
2. Jeżeli Zamawiający chce otrzymać fakturę za usługi
wynikające z Umowy, powinien zgłosić ten fakt w trakcie Rejestracji. Po
wystawieniu przez Organizatora paragonu wystawienie faktury może być
niedopuszczalne z przyczyn wynikających z przepisów o podatku od towarów i
usług (jeżeli na paragonie nie zostanie wskazany numer NIP Zamawiającego).
§ 9. Cennik, płatności i zawarcie Umowy
1. Wysokość opłaty za udział w webinarze wynika z aktualnego
Cennika Webinarów, dostępnego na stronie internetowej webinarów.
2. Nieumieszczenie cennika oznacza, że Organizator
przewidział bezpłatne uczestnictwo po dokonaniu stosownej rejestracji.
3. Cennik określa wysokość opłaty za udział w webinarze
jednego Uczestnika, chyba że co innego wynika z treści Cennika.
4. W przypadku dokonania prawidłowej Rejestracji wniesienie
opłaty za udział w webinarze w wysokości zgodnej z aktualnym Cennikiem Webinarów
jest uważane za moment zawarcia Umowy.
5. Organizator przyjmuje wpłaty od Zamawiających w formie:
a. przelewu bankowego, b. przelewu w systemie transakcji typu Pay-Pal.
6. Szczegółowe informacje na temat sposobu uiszczania opłaty
za udział w webinarium (w tym numer rachunku bankowego, na jaki mogą być
dokonywane wpłaty, itd.) są podawane w toku Rejestracji lub na stronie
internetowej webinaru.
7. Cennik może przewidywać różną wysokość opłaty za udział w
webinarze w zależności od daty dokonania opłaty. Wiążąca dla Stron jest
wysokość opłaty przewidziana w Cenniku na dzień dokonywania opłaty.
8. W przypadku dokonywania wpłaty przelewem wiążąca dla
Stron jest wysokość opłaty zgodna z Cennikiem na dzień dokonania przelewu, za
który uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego (lub dzień
zlecenia przelewu w placówce pocztowej).
9. W przypadku dokonywania wpłaty przelewem Uczestnik
zobowiązany jest do umieszczenia w tytule przelewu danych umożliwiających
identyfikację Uczestnika lub Uczestników, których dotyczy wpłata, oraz
identyfikację webinarium (dokładny tytuł i datę minimum).
10. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne
problemy z realizacją Umowy, jeśli opis przelewu nie umożliwia identyfikacji
Uczestnika lub webinaru, aczkolwiek podejmie starania celem wyjaśnienia tej
sytuacji.
11. Organizator może odmówić udziału potencjalnemu
Uczestnikowi, co do którego nie ma informacji, że została dokonana wymagana
opłata (a tym samym, że doszło do zawarcia Umowy), a Uczestnik ten nie
przedstawia potwierdzenia jej dokonania.
§ 10. Zmiany Cennika webinaru, promocje
1. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w
Cenniku webinaru. Zmiany w Cenniku webinaru nie mogą działać wstecz i nie
dotyczą wcześniej zawartych Umów.
2. Treść zmienionego Cennika webinaru powinna zostać
opublikowana na stronie internetowej webinaru najpóźniej w dniu poprzedzającym
wprowadzenie zmian, z adnotacją wskazującą, od jakiej daty obowiązuje nowa
treść Cennika.
3. Organizator zastrzega sobie prawo do ograniczonych w
czasie akcji promocyjnych, polegających na zmianie treści Cennika.
4. Zmiana Cennika, w tym w szczególności obniżenie opłaty za
udział w webinarze, nie może być podstawą do odstąpienia od wcześniej zawartych
Umów lub żądania obniżenia opłaty za udział w webinarze wynikającej z tych
Umów.
§ 11. Postanowienia dotyczące wyłącznie Konsumentów
1. Postanowienia niniejszego paragrafu stosuje się wyłącznie
do Umów, w których Zamawiającym jest Konsument.
2. Konsument, który zawarł Umowę na odległość lub poza
lokalem Organizatora, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając
stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy, z
zastrzeżeniem ust. 8.
3. Treść informacji dotyczącej korzystania z prawa
odstąpienia od Umowy stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
4. Wzór formularza odstąpienia od Umowy stanowi Załącznik nr
2 do Regulaminu.
5. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy powinno zostać
przesłane na adres mailowy Organizatora: webinary@cmeducation.pl.
6. Jeżeli do zawarcia Umowy (uiszczenia przez Zamawiającego
opłaty za uczestnictwo w webinarze) dochodzi na tyle późno, że otwarcie webinaru
ma nastąpić przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy, o którym mowa w ust.
2, konieczne jest wyrażenie przez Konsumenta zgody na spełnienie przez
Organizatora świadczenia przed terminem odstąpienia od Umowy. Oświadczenie o
wyrażeniu zgody na spełnienie przez Organizatora świadczenia przed terminem
odstąpienia od Umowy zawiera również informację o ograniczeniu uprawnienia do
odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 9.
7. Wyrażenie zgody, o której mowa w ust. 6, oraz
potwierdzenie informacji o ograniczeniu uprawnienia do odstąpienia od Umowy
jest warunkiem zawarcia Umowy.
8. Wzór oświadczenia o zgodzie, o której mowa w ust. 6,
stanowi Załącznik nr 3 do Regulaminu.
9. Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje
Konsumentowi, jeżeli Organizator spełnił świadczenie przewidziane Umową.
10. Organizator ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od
Umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności (opłatę za
udział w webinarium).
11. Organizator dokonuje zwrotu opłaty za udział w webinarze
przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że
Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla
niego z żadnymi kosztami.
12. Jeżeli Konsument zawarł Umowę, w której wskazał inną
osobę jako Uczestnika, jest obowiązany niezwłocznie powiadomić tego Uczestnika
o złożeniu przez siebie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
13. Jeżeli oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zostało
doręczone Organizatorowi po rozpoczęciu świadczenia usług objętych Umową,
Organizator zachowuje prawo do opłaty za udział w webinarium w kwocie
proporcjonalnej do zakresu świadczeń spełnionych do chwili poinformowania go o
odstąpieniu.
14. Od dnia 1 stycznia 2021 r. postanowienia dotyczące
Konsumenta zawarte w niniejszym paragrafie stosuje się do osoby fizycznej
zawierającej Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z
treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Pozostałe zagadnienia
§ 12. Reklamacje
1. Reklamacje powinny być przesyłane pisemnie na adres
Organizatora wskazany w § 1, ptk 1.b albo na adres mailowy
webinary@cmeducation.pl. Reklamacja jest
rozpatrywana w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania przez Organizatora.
3. Zamawiający zostanie powiadomiony o sposobie rozpatrzenia
reklamacji na adres wskazany w toku Rejestracji, chyba że w reklamacji wniósł o
doręczenie mu odpowiedzi na inny, wskazany przez niego adres.
§ 13. Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem
zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w
szczególności Kodeksu cywilnego.
2. Organizator ma prawo zmiany postanowień niniejszego
Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie od dnia ich zamieszczenia na stronie
internetowej www.cmeducation.pl, jednakże nie dotyczą one wcześniej
zawartych Umów.
Załącznik nr 1
Informacja dotycząca korzystania przez Konsumenta z prawa
odstąpienia od umowy
1. Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej Umowy w
terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni
od dnia zawarcia Umowy.
3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, muszą
Państwo poinformować Organizatora: CMEducation Sp. z
o.o. (adres: Al. Jerozolimskie 168, 02-342 Warszawa), o swojej decyzji o odstąpieniu
od niniejszej Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (pismo wysłane mailem
lub pocztą).
4. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od
Umowy.
5. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy wystarczy, że
wyślą Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa
odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, z tym
zastrzeżeniem, że prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Państwu, jeżeli
Organizator spełnił świadczenie przewidziane Umową przed doręczeniem mu
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
6. W przypadku odstąpienia od niniejszej Umowy Organizator
zwraca wszystkie otrzymane od Uczestnika płatności niezwłocznie, a w każdym
przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Organizator został
poinformowany o decyzji Uczestnika o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej
Umowy. Zwrotu płatności dokonany zostanie przy użyciu takich samych sposobów
płatności, jakie zostały przez Uczestnika użyte w pierwotnej transakcji, chyba
że wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; Uczestnik nie ponosi żadnych opłat
w związku z tym zwrotem opisanym w tym punkcie.
7. W przypadku rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem
terminu do odstąpienia od Umowy Uczestnik zapłaci kwotę proporcjonalną do
zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformował Organizatora o
odstąpieniu od niniejszej Umowy.
Załącznik nr 2
Formularz odstąpienia Konsumenta od umowy (formularz ten
należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy – skan
mailem na adres: webinary@cmeducation.pl, oryginał listem).
CMEducation Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 168, 02-342 Warszawa
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym
odstąpieniu od umowy o udział w webinarze:
Data zawarcia umowy:……………………………………………………………………………………
Imię i nazwisko Konsumenta(-ów):…………………………………………………………………
Adres Konsumenta(-ów):……………………………………………………………………………….
Podpis Konsumenta(-ów) ……………………………………………………………………………
Data -------------
(*) Niepotrzebne skreślić.
Załącznik nr 3
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na spełnienie przez
Organizatora świadczenia przed terminem odstąpienia od Umowy wraz z informacją
o ograniczeniu uprawnienia do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w § 15 ust. 9
Regulaminu (oświadczenie dotyczy sytuacji, gdy do zawarcia Umowy [uiszczenia
przez Zamawiającego opłaty za uczestnictwo w webinarze] dochodzi na tyle późno,
że otwarcie webinaru ma nastąpić przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy).
Niniejszym
oświadczam, że wyrażam zgodę na spełnienie przez Organizatora świadczenia
przewidzianego Umową o udział w webinarze (proszę podać nazwę webinaru)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………. przed upływem terminu do
odstąpienia od Umowy, o którym mowa w art. 27 Ustawy o prawach konsumenta oraz
w § 11 niniejszego Regulaminu. Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, że prawo
do odstąpienia od Umowy nie przysługuje mi w przypadku wskazanym w art. 38 pkt
Ustawy o prawach konsumenta, a więc w przypadku wykonania przez Organizatora
usługi objętej Umową.
Załącznik nr 4
Minimalne wymogi techniczne urządzenia końcowego Uczestnika.
1. Przeglądarka: Wymagane jest korzystanie z aktualnych
wersji przeglądarek internetowych. Webinar powinien działać we wszystkich
nowoczesnych przeglądarkach, jednak rekomendujemy korzystanie z przeglądarek
Firefox, Chrome lub Opera.
2. Przepustowość łącza: min 2Mb/s
3. System operacyjny: Wymagane jest korzystanie z aktualnych
systemów operacyjnych Windows oraz Mac.
4. Pamięć operacyjna: W związku z faktem, iż wiele procesów w komputerze może wpłynąć na jakość transmisji, rekomendujemy korzystanie z komputerów z min 8GB pamięci operacyjnej.